duminică, februarie 14, 2010

Motivele Angelei

În urmă cu ceva ani, am scris, la rugămintea Angelei, cinci motive pentu care viaţa merită trăită. Apoi, am rugat-o pe ea să scrie şi prin rugat vreau să spun insistat în aşa hal că am întrebat-o de ce nu erau gata motivele, deşi ea tocmai venise dintr-un concediu medical. Dar, aşa cum o ştim pe Angela, a scris în cele din urmă şi, cu permisiunea ei, o să le redau în cele ce urmează.


"Cinci motive pentru care 

viaţa merită trăită

 

Reiau astăzi această rubrică deoarece consider că în fiecare zi avem nevoie de măcar un motiv pentru care să mergem mai departe. La rugămintea Andreei îmi voi pune ordine în... „motive” încercând să le scriu ca şi cum aş vorbi unui prieten.
Viaţa merită oricum trăită. Pentru a nu-i dezamăgi pe cei ce ne-au făcut şi care aşteaptă de la noi mai mult decât au putut ei face. Pentru a căuta permanent acel rost – un fel de busolă a existenţei care să ne ghideze. Pentru a ne putea ridica noi înşine la propriile noastre aşteptări: cum poţi cere altcuiva ceva ce tu nu eşti în stare să faci? Pentru a găsi rezolvări acolo unde nimeni nu mai crede că ele există, deşi chiar există. Pentru a sparge barierele dintre semenii care au la fel de multă nevoie unii de alţii cât avem şi noi de ei. Pentru a fi astăzi mai înţelepţi decât ieri. Pentru a ne exersa răbdarea – lucru de preţ însă pe cale de dispariţie. Pentru a fi lângă prietenul care are nevoie de noi, pentru a-l asculta şi pentru a vedea limpede acolo unde ochii lui nu mai pot distinge. Rolurile se pot inversa oricând.
Viaţa merită trăită pentru că e numai una. În clipa aceea finală când am da orice să mai avem timp pentru a face tot ce n-am reuşit e important să ştim că am făcut cât de mult am putut.
Voi de ce credeţi că viaţa merită trăită? Aş vrea să ştiu.
Angela Ribinciuc"

Ce zici, Mami? Ar fi chiar aşa diferite? :)

10 comentarii:

  1. De ce avem nevoie de 5 motive ca sa constientizam ca viata merita traita?! Eu cred ca un singur motiv e suficient pt a zambi si a merge mai departe...'Viata e un dar de la Dumnezeu!!!'.

    Bine, mai sunt si momente in care iti vine sa 'treci in nefiinta' si la propriu si la figurat, dar dupa ce furia, tristetea si durerea se risipesc...lucrurile capata o alta culoare.

    RăspundețiȘtergere
  2. Azi am iesit la plimbare in Gradina...primele semne de primavara au aparut deja...pacat ca am lasat supararile si exagerarile mele sa-mi incetoseze mintea!

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu vreau sa scriu nimic despre 'relatia cu ceilalti' pt ca, in momentul de fata, sunt prea suparata pe 'specia umana'.

    RăspundețiȘtergere
  4. o sa caut si eu cele 5 motive... :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Hi, hi. Nu. Chiar sunt aceleasi. Cu unul in plus. :)

    Iti multumesc mult ca mi-ai amintit.
    Te pup, suflete.

    Mami, acum Mami cu adevarat

    RăspundețiȘtergere
  6. Ms. mult mesaj!!! M-am trezit cu fata la perete azi!

    RăspundețiȘtergere
  7. Ei, Laura, cum să uit de ziua asta? Te puuuup!

    RăspundețiȘtergere
  8. Angela, cu plăcere. Dar să ştii că le-am postat ca să-mi amintesc în primul rând mie că "viaţa începe mereu". :)

    Mulţumesc pentru tot. Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  9. Apropos...ce parere aveti despre Codex?!

    RăspundețiȘtergere

Nu-mi plac comentariile anonime. Dacă tot ai o părere, te rog să ţi-o asumi.