luni, martie 29, 2010

Pride and prejudice

Azi nu am corectat fişele de evaluare, nu m-am mai uitat pe planificările pentru mâine şi nici nu am mai făcut cele planuri de lecţii. M-am uitat în schimb la "Pride and prejudice", din 2005 cu Keira Knightely (sper că nu i-am pocit numele) şi nu mi-a plăcut deloc varianta asta.
"Pride and prejudice" e una dintre cărţile pe care le recitesc din când în când pentru atmosferă, pentru epoca în care a fost scrisă şi pe care o redă, pentru că simt alături de personaje emoţii şi trăiri (nu că nu aş avea propriile trăiri şi emoţii, dar e ceva cu totul aparte în paginile acelei cărţi), pentru manierele domnilor şi farmecul domnişoarei Elizabeth Bennet, pentru replicile acide ale domnului Bennet şi tipologia (re)prezentată de doamna Bennet, pentru că, uneori, mi-ar fi plăcut să trăiesc în acea lume. Dar, revenind la film...
Varianta asta nu mi-a plăcut deloc. Zărisem numele regizorului, dar nu mi-am dat osteneala să-l reţin. Apreciez o viziune regizorală, dar nu cred că e cazul aici. Keira nu a reuşit să redea fineţea şi ironia atât de caracteristice personajului pe care îl interpreta, iar cel care l-a interpretat pe domnul Darcy (Matthew Macfadyen - long live the imdb că habar n-aveam cum îl cheamă) mi s-a părut şters şi mai degrabă încurca peisajul.
Am recitit "Pride and prejudice" în urmă cu câteva luni, după care am văzut miniseria făcută de BBC în 1995 şi mi-a plăcut că a urmărit întocmai cartea şi s-au folosit exact întâmplările şi dialogurile (cu excepţia a două mici replici, dar nu o să fim chiar atât de pretenţioşi ;)) ) aşa cum au fost ele scrise de autoare, iar actorii - Jennifer Ehle şi Colin Firth (pe-ăştia chiar ştiam cum îi cheamă) - au redat întocmai, după umila mea părere, tensiunea dintre cele două personaje.
Aşa că dacă aveţi ceva timp liber la dispoziţie, vă recomand şi cartea, dar şi miniseria celor de la BBC, şi de ce nu, şi varianta din 2005.


Later edit: Abia azi m-a lăsat al meu "browser predefinit" să încarc poza asta. :)

3 comentarii:

  1. Pare a fi interesanta cartea. Nu am citit-o inca.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ms! Ce mai faci? Miroase a vacanta si a cozonac...tocmai cand ma gandeam sa incep o noua dieta. Acum IAAAR va trebui s-o aman.

    RăspundețiȘtergere

Nu-mi plac comentariile anonime. Dacă tot ai o părere, te rog să ţi-o asumi.