marți, iunie 08, 2010

Going back to school


Pe 18 februarie (zi cu imensă valoare sentimentală) mi-am început activitatea de cadru didactic în aceeaşi şcoală generală pe care am absolvit-o şi eu în urmă cu 10 ani. Am intrat în clasa în care erau înghesuiţi copiii mei, profesorul meu de istorie din clasa a VI – a mi-a înmânat catalogul clasei a II – a A (golul prezent în stomac în momentul în care am luat catalogul a fost confirmarea de care aveam nevoie) şi aşa a început aventura. :)
Era ultima oră şi prea mult timp la dispoziţie nu am avut, m-am prezentat, am făcut prezenţa, i-am lăsat să deseneze şi i-am pus să-mi cânte un cânticel în timp ce-mi notam orarul, le-am spus să ridice mâna înainte să vorbească şi să-mi ceară voie înainte să plece din bancă (sunt o comunistă :P). La sfârşitul orei, am făcut cunoştinţă cu celelalte învăţătoare şi mi-am făcut, ca de obicei, o primă impresie greşită şi m-am reîntâlnit cu domnul profesor de matematică din clasele a  VII – a şi  a VIII – a, domnul profesor care nu m-a învăţat să adun. ;))
A doua zi, la prima oră, mă aşteptau părinţii dornici să cunoască noua doamnă. N-am recunoscut pe nimeni, dar mă ştiau unii dintre ei... Au urmat apoi plimbări dese pentru o hârtie ce a fost gata în mai puţin de un minut şi greşelile când am pus note, partea bună e că am învăţat şi din greşeli, dar şi să pun corect note. Au urmat grijile altora în ce mă priveşte, sfaturi din partea colegelor binevoitoare, procese-verbale peste procese-verbale, tot felul de tabele şi hârtiuţe de care eram anunţată în ultima clipă...
În tot acest timp, primeam flori de la copiii, iar una dintre cele mai frumoase zile a fost aceea în care una dintre fetiţe mi-a spus: „Doamna, eu vă iubesc din toată inima şi din tot sufletul!”. Serbarea de 8 Martie a fost un alt prilej de bucurie, cu atât mai mult cu cât a fost şi mama prezentă pentru că am rugat-o să mă ajute cu mica surpriză pe care o pregătisem pentru mămici. Am primit cele mai frumoase cadouri şi cele mai multe flori, spre surprinderea mea şi a colegelor, iar mămicile au avut lacrimi în ochi, lucru ce m-a înduioşat mai mult decât mă aşteptam. De 1 iunie, le-am făcut cadou câte un CD cu toate pozele pe care le-am făcut cu diverse ocazii şi expresia de pe chipurile lor a fost răsplata de care aveam nevoie...
Partea mea preferată e când vin copiii şi mă îmbrăţişează, iar cu adevărat frumos a fost când şi copiii de la alte clase au venit să mă îmbrăţişeze şi chiar să mă pupe. Am savurat fiecare astfel de clipă... Marea mea surpriză a fost când copiii de la cealaltă clasă de a doua, mi-au cerut voie să rămână la mine în clasă, peste program, atunci când am avut de recuperat zilele de grevă.  I felt really good about myself that day.
Ca atunci când m-a întrebat Lupu cum mă simt printre copiii, iar răspunsul a venit simplu şi firesc: simt că acolo mi-e locul! Ştiam de ceva vreme că predatul e ceea ce vreau să fac, dar experienţa din spatele catedrei mi-a demonstrat că pentru predat am fost construită... şi sper să-mi iasă şi de-acum încolo...
Azi am încheiat mediile şi am avut un nod în gât şi un gol în stomac care au accentuat sentimentul de „every ending it’s just an excuse for a new beginning”. O să-mi fie dor de copiii, de năşica şi de sentimentul că fac cu adevărat ceva...

10 comentarii:

  1. Nu se poate compara cu nimic implinirea pe care o ai. Felicitarile mele:) Sper ca intr-o buna zi sa fiu si eu pretuita de atat de multi oameni. Mult noroc in continuare si sa ai o vara asa cum iti doresti. Cobra;))

    RăspundețiȘtergere
  2. Aproape ca te invidiez. :) :) :) Bafta si noroc in continuare!

    RăspundețiȘtergere
  3. Cobra/Raluca, ai dreptate, nu există termen de comparaţie. :) Dar să ştii că depinde şi ce fel de oameni te preţuiesc. ;) Mulţumesc pentru urări. Să-ţi fie bine!

    RăspundețiȘtergere
  4. Laură, să ştii că aproape şi eu te invidiez. >:D<

    RăspundețiȘtergere
  5. P.S. Laura, spor la învăţat! :*

    RăspundețiȘtergere
  6. Profa de chimie din generală ne spunea aşa: Laură, Rodică, Angelică... :)
    Mmmmm, ce naiba să mai spun! Simt o dezamăgire 'apriorică' deoarece am mai trecut prin asta şi ştiu exact despre ce e vorba. Sunt şanse foarte mici să fiu plăcut surprinsă. Ms. la fel, să înveţi şi tu, dar să nu uiţi şi de noroc!!! Ştii despre ce vb, nu tb sa intru în detalii. Dacă afli ceva despre depunerea dosarului să mă anunţi şi pe mine. Pe net nu e afişat nimic.

    RăspundețiȘtergere
  7. cam sadic spus, nu?! In fine, lasa fata, vedem noi ce facem.

    RăspundețiȘtergere
  8. Dar mai bine sa inchei intr-o maniera optimista...noi vom lua post pt ca invatam si pt ca in invatamant intra numai cine merita! :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Salut! Ai vazut noile imagini de fundal de la blogger. Sunt super. Am aruncat o privie. Sunt super! Era si timpul!

    RăspundețiȘtergere
  10. Banuiesc ca urmeaza un blog despre preimiere. Abia astept sa mai vad poze cu elevii tai! De asemenea, te astept si pe pagina mea de care, se pare, ca ai uitat. :) :) :) Ai acolo o Leapsa.

    RăspundețiȘtergere

Nu-mi plac comentariile anonime. Dacă tot ai o părere, te rog să ţi-o asumi.