luni, ianuarie 31, 2011

Zi de luni

Eu merg pe principiul "dacă are sens şi logică în capul meu, de ce să stau să le explic şi altora chestia asta?" Cu atât mai mult cu cât, argumentele logice şi raţionale nu-mi vin în mod firesc, mie îmi ies după îndelungi meditaţii. De aici şi unele ciocniri cu Alin care vrea ca totul să fie argumentat logic şi raţional, iar mie îmi ieşea doar "nu pot să explic, dar în capul meu are sens". Bine că am citit cartea lui Allan Pease şi am înţeles şi acceptat de ce vrea el "facts and data", iar eu nu sunt (mereu) capabilă de aşa ceva.
Iar atunci când o fărâmă de idee logică şi raţională îşi găseşte cuvintele în care să se cuprindă şi să ia naştere din căpăţâna mea, primul lucru pe care îl fac e să scriu ideea aia - ca să nu uit. Exprimarea verbală (ca să nu zic orală) nu-mi iese la fel de bine ca cea scrisă pentru că durează până îmi caut şi îmi găsesc cuvintele, până ia naştere sub formă de cuvinte ideea care mă preocupă (sau mă obsedează, depinde de situaţie), până reuşesc s-o formulez în aşa fel încât să aibă sens şi pentru altcineva, nu doar pentru mine. 
E la fel de adevărat că, oricât m-aş chinui eu, cel care citeşte înţelege tot ce vrea/poate el să înţeleagă, dar asta deja nu mai e problema mea şi în cazul ăsta se aplică vorba aia: "Nu am eu o problemă de atitudine, ai tu o problemă de perspectivă", caz în care nu mă mai zbat să explic nimic, îl las pe cel ce mă citeşte să înţeleagă exact ce vrea el.
M-am săturat să încerc să mă tot explic, scriu exact ce şi când vreau, dacă nu-ţi place, dacă nu-ţi convine, dacă nu eşti de acord, e problema ta şi doar a ta. Nu te obligă nimeni să mă citeşti, nu-ţi pune nimeni pistolul la tâmplă să-mi urmăreşti fiecare postare şi dacă ai putea să stai cât mai departe de blogul ăsta, eu, una, aş avea o zi de luni mai puţin enervantă.

Fără nicio legătură, obsesia muzicală de zilele astea:


5 comentarii:

  1. Tu esti un senzitiv, nu un mental, pe baza de zodie. De-aia e dificil cu logica si ratiunea. Fiecare zodie are plusurile si minusurile sale, si ne completam. Asta-i tot. Nimeni nu e mai bun decat altul, nu exista superior si inferior.
    Eu lucrez pe baza de minte, spre deosebire de tine. Eu nu "simt" chestii, oameni.
    Am emotii, ca nu-s Data, dar la alt nivel decat acela de interactiune simpla cu oamenii. Prima data ii scanez cu mintea, ii analizez, bag totul in soft si iese un rezultat, pe baza de ratiune. Tu ii simti, eu, nu.

    RăspundețiȘtergere
  2. Lorelei, mulţumesc pentru perspectiva ce mi-ai oferit-o. Aş adăuga şi pentru răbdare şi sper să înţelegi ce am vrut să spun. :*

    RăspundețiȘtergere
  3. Eh, cu placere! Chiar a fost placerea mea sa lamuresc aceste aspecte. S-ar putea sa ma insel, dar am avut o legatura destul de stransa cu o persoana cu acelasi semn zodiacal ca al tau, si cred ca am inteles niste lucruri. Repet, s-ar putea sa nu am dreptate.
    Vorba ta, e doar perspectiva mea.

    RăspundețiȘtergere
  4. Da, Lorelei, dar perspectiva ta m-a făcut să mă simt bine în pielea mea şi m-a ajutat să înţeleg nişte treburi. :)

    RăspundețiȘtergere

Nu-mi plac comentariile anonime. Dacă tot ai o părere, te rog să ţi-o asumi.