vineri, aprilie 15, 2011

De mâine*

Mă întind în pat şi mă uit la ţigara aprinsă şi lăsată în scrumieră. Sunt fascinată de formele pe care le ia fumul în aer, sunt rezultatul unor mişcări graţioase şi dinamice şi de aceea las ţigara în scrumieră şi mă uit în continuare la fum. Privind fumul, gândul îmi zboară la tine şi te şi aud spunându-mi, pe un ton sacadat: “Tutunul dăunează grav sănătăţii dumneavoastră”. Ştiu că îţi faci griji pentru mine, dar uneori replica asta mă calcă pe nervi! Ştiu şi eu cât este de dăunător şi n-am uitat nici de promisiunea pe care mi-am făcut-o şi voi renunta şi la fumat… mai devreme sau mai târziu.
O să fac cândva tot ce mi-am propus: o să renunţ la fumat, o să fac şi sport, o să citesc mai mult, o să vizitez Braşovul şi o să învăţ să şi iubesc. Cândva voi reuşi să fac toate astea şi multe altele. Însă, trebuie să iei lucrurile pe rând şi să le faci în ordinea priorităţilor şi cred că eu o să încep de mâine, după ce îmi dau seama care îmi sunt priorităţile.
Azi, vremea îmi oferă scuza perfectă pentru a sta in pat şi doar ştii şi tu că am nevoie de odihnă. De mâine o să încep să fac tot ce mi-am propus, dar, te rog, lasă-mi azi răgazul să stau cu capul în jos şi cu picioarele pe pereţi, privind fumul ce iese din ţigara care şi acum e tot în scrumieră.
De mâine, totul va fi altfel...


*rânduri scrise în primăvara lui 2007

7 comentarii:

  1. :)) N-ai citit până la final, aşa-i? Aceeaşi reacţie a avut şi o mătuşă de-a mea după ce mi-au apărut rândurile astea în ediţia de uichend a Vieţii libere, din 2007. :P
    Rândurile de mai sus le-am scris pe vremea când tata încă fuma (s-a lăsat între timp) şi ţigara era a lui, nu a mea. Eu doar am "brodat" pe lângă ea.

    RăspundețiȘtergere
  2. Aaaaa...mă speriasem rău! Prin minte îmi zburau zeci de sloganuri anti-fumat si alte tertipuri destinate sa te faca sa renunti la tigari si sa sa te determine să te apuci direct de droguri... :))) Glumesc!

    Ma bucur ca am vb azi. Imi pare rau k n-am avut prea mult timp la dispozitie, dar am inceput the curăţeişăn...şi îţi dai seama câtă treabă am, dar mai ales...câte am de aruncat!!! :)))

    RăspundețiȘtergere
  3. :)) Bună asta cu drogurile...
    Și eu mă bucur că am mai vorbit și aștept să ne și revedem. Spor la ,,curățeișăn'' și la aruncat - știm toți că aruncatul e partea cea mai grea. Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  4. :) Pt tine o fi greu, pt mine...e o placere. :)) Intai arunci tot ce nu e de folos, apoi "brodezi" pe langa! :) Glumesc din nou! Am fost atenta...poti sa stii ce revelatii ii trezesc mamei anumite obiecte lipsa?! Am restaurat si vaza...si paleta...doar de dragul ei... :)))

    RăspundețiȘtergere
  5. Sunt convinsă că mama ta va aprecia gestul. :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Da?! :))

    Ce mai faci? Niciun iepuras pe paginuta ta...nimic!

    RăspundețiȘtergere

Nu-mi plac comentariile anonime. Dacă tot ai o părere, te rog să ţi-o asumi.